Rozwój technologii pozwala na coraz to nowsze zastosowania rozwiązań technologicznych. Jednym z nich są kioski multimedialne. Bardzo powszechne i ułatwiające życie kioski interaktywne znalazły zastosowanie między innymi na lotniskach, bankach, miejscach użyteczności publicznej, czy w centrach handlowych.
Czym są kioski multimedialne / interaktywne?
Multimedialne terminale informacyjne w skrócie infokioski, totemy multimedialne, czy interaktywne stoły. To samoobsługowe nośniki informacji bądź również stoiska handlowe (np. automat umożliwiający zakup biletów PKP).
Zastosowanie i możliwości kiosków multimedialnych
Obecnie kioski multimedialne można spotkać w większości miejsc użyteczności publicznej, instytucji i firm. Ułatwiają komunikację, a także oszczędzają sporo czasu interesantom.
Gdzie i jakie kioski multimedialne można znaleźć?
- Urzędy skarbowe, ZUS, Poczta
- służą do pobierania biletów i przekazywania podstawowych informacji dla interesantów.
- Galerie handlowe, kina, restauracje typu McDonalds
- w restauracji umożliwiają złożenie szybkiego zamówienia bez konieczności korzystania z obsługi przy kasie.
- w galerii handlowej służą za punkt informacyjny, gdzie klient łatwo może odnaleźć interesujący go sklep, czy sprawdzić swoje własne położenie. W galeriach handlowych znajdują się również tablety multimedialne i stoły, które służą rozrywce na przykład dla najmłodszych uczestników zakupów.
- Banki
- to bardzo popularne rozwiązanie, które pozwala między innymi na zapoznanie się z ofertą bankową, bezpłatne korzystanie z internetu do celów związanych z bankowością (wykonywanie przelewów, transakcji).
- Lotniska, dworce
- kioski multimedialne znajdują zastosowanie również, jako punkt sprzedaży biletów. Na lotniskach często też pełnią funkcję informacyjną.
- Firmy, węzły komunikacyjne, centra handlowe
- infokioski służą również, jako interaktywna reklama produktów czy usług. Wykorzystywane są często do prezentacji możliwości firmy, świadczonych usług czy jej osiągnięć i projektów.
Infokioski cena, to najczęściej wpisywana fraza w wyszukiwarki internetowe. Cena takich urządzeń zależna jest od ich wielkości, przeznaczenia i jakości systemu operacyjnego. Ceny kiosków multimedialnych zaczynają się już od ok. 2,5 tysiąca złotych za sztukę. Alternatywą dla zakupu infokiosków jest możliwość ich wynajęcia bezpośrednio od producenta, dystrybutora czy w punkcie sprzedaży.
Kioski interaktywne – zalety w siedmiu punktach
- Nowoczesna metoda prezentacji usług i towarów
- Bezawaryjność
- Bezpośrednia interakcja klienta z systemem
- Różnorodność w doborze treści, języków i wyglądu
- Prostota w obsłudze i użytkowaniu
- Wodoszczelność i odporność
- Implementacja Wi-Fi
Reasumując posiadanie kiosku interaktywnego, jest dobrą inwestycją, która znacznie ułatwia obsługę interesantów, pracę czy prezentację firmy. Takie rozwiązanie to technologiczne udogodnienie dla każdej ze stron.