Home Motoryzacja Wyrafinowany design Lexusa LS

Wyrafinowany design Lexusa LS

Wyrafinowany design Lexusa LS
1

Prezentując w 1989 roku swój pierwszy model, LS, Lexus zdobył szturmem pozycję marki będącej synonimem bezkompromisowego luksusu i najwyższej jakości. W ciągu ponad 20 lat  te zalety przestały wystarczać klientom – dziś oprócz komfortu, niezawodności i osiągów samochód klasy premium musi być po prostu dziełem sztuki. Takie właśnie założenia przyświecały projektantom Lexusa LS piątej generacji.

Pracując nad koncepcją wyglądu nowej flagowej limuzyny Lexusa, główny designer Koichi Suga narysował na karteczkach post-it setki szkiców bryły nadwozia. Z tych graficznych rozmyślań wyłoniła się spłaszczona, dynamiczna sylwetka auta zupełnie niepodobnego do klasycznego, trójbryłowego sedana, a przypominającego raczej zwinne coupe.

– „Szkicując nowego Lexusa LS, doszedłem do opływowej sylwetki z dużymi kołami” – mówi Koichi Suga – „Chcieliśmy zaprojektować „płynące” słupki, nie rezygnując z tej idei. Aby to osiągnąć, odsunęliśmy tylne słupki od krawędzi drzwi, dodając okienka”. Projektantom udało się zachować doskonałą harmonię części kabinowej i reszty nadwozia, podobnie jak w Lexusie LC.

Przód samochodu zdominowany jest przez grill o charakterystycznym kształcie klepsydry – ten motyw odnajdziemy w kilku innych miejscach samochodu. W wersji LS F SPORT kratka grilla tworzy wyjątkowy deseń, a jej obramowanie wykończono na czarno. Potrójne reflektory LED układają się w kształt litery L, który da się również zauważyć w tylnych lampach zespolonych.

Przednia część szklanego panoramicznego dachu odsuwa się do tyłu, tylna zaś jest nieco szersza, zapewniając lepszy widok z wnętrza na niebo. Pozostałe elementy dachu polakierowane są na czarno, tworząc wraz ze szkłem jednolitą wizualnie powierzchnię.

Dla nowego Lexusa LS przygotowano pięć rodzajów kół – cztery to zupełnie nowe projekty, zaś piąty to 20-calowe obręcze znane z modelu LC.

Wnętrze

Wnętrze Lexusa LS piątej generacji jest przepojone duchem omotenashi – tradycyjnej japońskiej gościnności. Cały projekt wnętrza koncentruje się wokół foteli, które nie ustępują komfortem najwygodniejszym fotelom, jakie każdy chciałby mieć w domu.

Falujące linie tablicy rozdzielczej inspirowane są bambusową mątewką, używaną w japońskiej ceremonii parzenia herbaty. Do japońskiej tradycji nawiązuje również oświetlenie wnętrza, które podobnie jak miękkie światło lamp Andon daje wnętrzu ciepło i komfort. Wpływ rękodzieła japońskich rzemieślników widać na wielu elementach wykończenia, takich jak plisowane panele drzwi czy ozdoby z kryształowego szkła Kiriko.

Lexus LS 500 to piąta generacja flagowej limuzyny Lexusa. Samochód napędzany jest skonstruowanym od podstaw sześciocylindrowym silnikiem widlastym z podwójnym turbodoładowaniem, rozwijającym moc 421 KM i maksymalny moment obrotowy 600 Nm. Parametry znacznie lepsze, niż wcześniejszego silnika V8 uzyskano przy mniejszym zużyciu paliwa. Z silnikiem współpracuje pierwsza w segmencie luksusowych limuzyn 10-biegowa przekładnia automatyczna (wypróbowana wcześniej w sportowym coupe Lexus LC), odznaczająca się czasami przełączania biegów porównywalnymi ze skrzyniami dwusprzęgłowymi. Układ napędowy zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie rzędu 4,5 sekundy. Model LS 500h wyposażony jest w hybrydową jednostkę napędową Multi Stage Hybrid System, analogiczną do zastosowanej w Lexusie LC 500h.

Komentarz(1)

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Solve : *
10 + 26 =


freehbo freehealth freehealthy freeheat freehelmet freehome freehospital freehot freeice freeinformation